המוטציה החדשה; הערכות: לא תפגע ביעילות החיסון

צבי טסלר 1 Comment on המוטציה החדשה; הערכות: לא תפגע ביעילות החיסון

המוטציה החדשה של הקורונה שהתגלתה בבריטניה מעוררת דאגה במערכת הבריאות, אך על פי המומחים היא לא צפויה לפגוע ביעילות החיסון בשלב זה | כעת בקבינט הקורונה: השרים דנים האם לסגור את נתב"ג

בדיקת קורונה צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שבישראל החלו ביממה האחרונה באופן רשמי את מבצע החיסונים, במהלכו יחסנו את הצוותים הרפואיים ולאחר מכן את האוכלוסיות בסיכון בחיסון לקורונה שפיתחה חברת פייזר ובהמשך בחיסון של מודרנה, ברקע ממשיכים לזרום הדיווחים המדאיגים על מוטציה חדשה של הנגיף שמתפרצת בבריטניה. על פי הדיווחים, המוטציה החדשה של הוירוס מדבקת בכ-70% יותר מנגיף ה-covid 19 אותו אנו מכירים בשנה האחרונה.

פרופ' קובי מורן גלעד, מומחה למיקרוביולוגיה קלינית ובריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הסביר בראיון ל'גלובס' כי המוטציה החדשה לא צפויה להשפיע כל כך מהר על יעילותו של החיסון שפותח לקורונה ומדובר בתהליך שעלול  להימשך שנים.

"המוטציות החדשות אמנם נמצאו על גבי חלבון הספייק של הווירוס, שהוא החלק של הווירוס שאותו מחקה החיסון ונגדו נוצרים הנוגדנים. עם זאת, זה לא שנוצר נוגדן אחד נגד כל הספייק, אלא נוגדנים רבים ושונים נגד רכיבים שונים בחלבון הספייק. כאשר יש מוטציה בספייק, היעילות של החיסון יכולה להישחק מעט, אבל לא תפחת מ-95% ל-0%", אמר גלעד.

פרופ' גלעד הוסיף "יש כבר מאות או אלפי סוגי קורונה שאנחנו לא מכירים. בבריטניה פשוט יש על זה מעקב בניגוד למדינות אחרות. בכל המדינות יש המון סוגי קורונה וישנה גם העברה שלהם בין המדינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למוטציה החדשה בפתח ישיבת קבינט הקורונה לפני זמן קצר ועדכן: "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

נתניהו הוסיף: "כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב".

ראש הממשלה הסכים לדרישת משרד הבריאות לסגור את השמיים למדינות בהם התגלתה המוטציה ובראשם בריטניה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לכך בראיון ל'ווינט' ואמר "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה. כנראה שהמוטציה הופכת את הנגיף למידבק יותר. אין שום עדות שהוא אלים יותר. זאת אומרת שאין שום עדות שהחיסון לא פועל נגדו".

שר הבריאות הצהיר כי בקבינט הקורונה הם ימליצו על סגירה זמנית של נתב"ג בעקבות אבחון המוטציה, "אנחנו קודם כל צריכים להגן על הגבולות של ישראל. מתנצלים בפני כל אלה שעלולים להיפגע מכך, אבל הכי חשוב להיות בטוחים. אנחנו, עם הצרות שלנו, לא מכניסים לארץ מוטציות נוספות".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הבוקר: "אנו רואים מוטציה שמתפשטת באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות נוספות. המוטציה גורמת כנראה להדבקה נרחבת יותר. החיסון ככל הנראה פועל גם נגד המוטציה אך זה עדיין בבדיקה. אנו מכירים את התופעה של מוטציות בנגיפים ולכן חשוב ביותר להתחסן נגד נגיף קורונה. דגימות חיוביות לקורונה של אנשים שישובו ממדינות אלה ישלחו לריצוף גנטי".

בשלב זה חברות התעופה בישראל הונחו שלא להעלות זרים לטיסות המגיעות מבריטניה. גם הולנד הודיע כי משעה את טיסותיה מבריטניה לאחר שאובחן אצלה נשא ראשון עם המוטציה.

משרד הבריאות מציע לקבינט שיתכנס הקורונה כי אזרחי ישראל שישובו מהמדינות, בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יכנסו לבידוד של 14 ימים במלונית או בידוד של 10 ימים בכפוף ל 2 בדיקות שליליות. כמו כן, תוגבל הכניסה לזרים ממדינות אלה. הנושא נידון כעת בקבינט.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם אני עשיתי בדיקה יצלי שלילי ב"ה